Co přesně CHCETE, aby pro vás publikace udělala?

Může plnit mnoho rolí:

  • může z vás udělat experta
  • lze sbírat kontakty na její čtenáře a pak s nimi dále pracovat
  • může učit vaše zákazníky používat váš produkt
  • může vysvětlovat výhody vašeho řešení
  • může vysvětlovat základy oboru a zachytit vaše potenciální zákazníky v rané fázi

Příklady některých marketingových publikací:

Dost možná jste o těchto jménech nikdy neslyšeli, dokud nevydali knihu. Byli tady již dlouho předtím a znalo je možná mnoho lidí z jejich oborů, ale neznala je veřejnost: Petr Ludwig (Konec prokrastinace), Ivo Toman (Motivace zvenčí je jako smrad), Vít Prokůpek (Psychologie ovlivňování), Otto Bohuš (Pište jako copywriter) nebo Martin Kavka (Hacknutá čeština).

Ani dnes je nezná úplně každý, ale okruh lidí, kteří jejich jméno někde slyšeli, se rázem zvětšil mnohonásobně. Otto VinšMilan Bohuš ke své Travel Bible lektorují kurzy a vydali druhý díl, Travel Jobs. Podle jejich claimu kniha Travel Bible dostala do světa 10 000+ cestovatelů.

Infopodnikatelé David Kirš (Milionový email), Pavel Říha (Z nuly na milion), Stáňa Mrázková-Stiborová (Podnikání z pláže), Andy Winson (Mysli, konaj, zbohatni) nebo Tomáš Lukavec (Jsi značka?!) měli komunitu vybudovanou již předtím, knihy někteří z nich dokonce rozdali zadarmo a desítky nebo stovky spících členů tak probudili k nákupu nějakého kurzu. Reaktivace s mizivými náklady ve srovnání se ziskem.

Blogger Marian Kechlibar měl pro své knihy už od počátku připraven trh v podobě lidí sledujících jeho blog a jeho přímé prodeje těsně po vydání dvojnásobně přesáhly prodeje všech distributorů dohromady. Dnes vydává již čtvrtou knihu, své prvotiny dělal 2x mnohatisícový dotisk a vytvořil si tak další zdroj příjmu. Díky knize se ale o jeho blogu dozví další tisíce lidí, kteří jej dřív nesledovali – včetně těch, kteří si knihu pouze půjčí.

Knihy Tima Ferrise (Čtyřhodinový pracovní týden) a také Jima Cockruma (Silent Sales Machine) změnily život statisíců čtenářů i posluchačů na celém světě, ale asi ještě více svým autorům, jejichž byznys díky nim doslova explodoval.

Může to být kniha, která z vás udělá experta. Nebo brožura, která zlepší image vaší značky. Návod na používání vašich produktů nebo pracovní sešity k vašemu videokurzu. Nebo kniha doprovázená webovou stránkou na sběr kontaktů, jako jsem to udělal já

Ale než vymyslíme, jak knihou pomoci vašemu byznysu, něco nám o něm řekněte!